Back to Aktuality

Předání hmotnosti na Zásilkovnu – nové podmínky

Dobrý den, chceme vám ukázat, jak nově nastavit automatické předávání hmotnosti na Zásilkovnu přes plugin Balíkobot, ver. 1,35.

Zde je návod:

1) Hmotnost – rozkliknout doplňkové údaje, v dialogu zaškrtnout “Předat hmotnost automaticky dle položek objednávky”, dát OK a uložit. Lze to udělat v nastavení (viz screenshot), a pak to bude ve všech následujícíh objednávkách s příslušnou dopravou. A nebo to lze nastavit u každé objednávky jednotlivě, v detailu objednávky. Ať to bude nastavené kdekoli, způsobí to to, že v okamžiku vytvoření štítku se sečte hmotnost obsažených produktů, a ta se předá jako hmotnost zásilky.

Přes doplňkové údaje je případně i možné zadat nějakou konkrétní hmotnost, ne automaticky spočítanou. V dialogu je na to taky zaškrtávátko.

Rozměry je také možné zadat ručně, ale na to už nemáme klikátko, a je potřeba to psát přímo do JSONu.

2) Zásilkovna může fungovat ve dvou variantách. Přepíná se mezi nimi v nastavení, tlačítkem “Upravit verze API jednotlivých dopravců” (po změně je potřeba celé nastavení uložit, a potom aktualizovat pobočky k zásilkovně). API v1 u dopravce nenabízí službu, pouze pobočky … a ty jednotlivé doplňkové služby (doručování na adresu různými dalšími dopravci atd.) jsou vedeny jako speciální pobočky. Takhle to má zásilkovna organizované, a api v1 to respektuje.

API v2 nabízí služby (to jsou ta výdejní místa ČR a podobně), a v rámci služby případně sadu poboček, pokud to pro tu službu je relevantní. Tahle varianta je hezčí a přehlednější. Jenže můžete mít plugin od toretu nakonfigurovaný tak, že v eshopu máte jednu dopravu Zásilkovna, a plugin zákazníkovi umožní vybrat dopravu na pobočku a nebo dopravu na adresu některou ze speciálních zásilkovnových služeb. A v tom případě potřebujete mít API v1, protože i toret předá ID služby tak, jak je to v zásilkovnovém systému, a korektně to přebere jedině v1. Aby to fungovalo s v2, museli byste mít na eshopu nadefinovaných několik různých doprav zásilkovnou, toret mít nakonfigurovaný tak, aby pro jednu z těch doprav nabízel jen výdejní místa, a pro druhou jen dopravu na adresu, a potom v Nastavení > Balíkobot každou z těch doprav nakonfigurovat se správnou službou.

3) Na SK přes zásilkovnu – viz. 2) Doprava na SK je jiná služba.

4) Vícekusová zásilka se dá editovat v doplňkových údajích. Asi je potřeba to nastavit vždycky v detailu té konkrétní objednávky před vytvořením štítku. Nemá to smysl nastavit hromadně pro všechny v Nastavení > Balíkobot.

Share this post

Back to Aktuality